A bérszámfejtés és a könyvelés sokak fejében csak egyben létezik, pedig a gyakorlatban együtt és külön is kezelhető, két különböző szakterület.
Most nézzük meg, mi az a bérszámfejtés, mikor van rá szükséged:
A bérszámfejtő összegyűjti, ellenőrzi és feldolgozza a munkabérekkel, foglalkoztatottakat érintő kifizetésekkel kapcsolatos információkat. Ezen kívül kiszámítja a munkavállalóknak járó béreket és egyéb juttatásokat, elkészíti az ehhez kapcsolódó igazolásokkal összefüggésben lévő feladatok.
Úgy mint, a foglalkoztatottakra vonatkozó bejelentések teljesítés, kilépő dolgozók iratainak, igazolások kiadása, a bér-jövedelem és költségtérítés elszámolások elkészítése. Bérjegyzékek, kifizetési jegyzékek elkészítése, továbbá a levont adók, járulékok nyilvántartása. Adóigazolások elkészítése. Időnyilvántartó rendszer alkalmazása igény szerint.